نام کاربری:    رمز عبور:






مهر مهتاب: ك

جستجو پیرامون این موضوع:    
[ برگشت به صفحه اصلی | انتخاب موضوع جدید ]



لطايف عارفانه استاد يعقوب قمري شريف آبادي: حروف (ك) برگرفته از كتاب (لطايف عارفانه) و كتاب (زن طائر فردوس يا ساحر دوزخ)

نكته: لطايفي كه داراي علامت ( * ) ستاره هستند برگرفته از كتاب (زن طائر فردوس يا ساحر دوزخ) مي باشند و لطايفي كه اين علامت را ندارند برگرفته از كتاب (لطايف عارفانه) هستند.

 

نكته هاي معنوي و كلمات حكيمانه استاد

كاخ عزيز مصر

180. روح ابراهیمی یوسف(ع) همچون شعله‌ای فروزان، فلز نیازمند زلیخا را در کاخ عزیز مصر به جواهری ارزشمند تبدیل ساخت.

 

 

كاروان

496. از سلسله كاروان‌هاي هفت‌ هزار‌ساله آدميان بر روي زمين، كاروان ما است كه در آخرالزمان به واسطه زيبايي‌هاي ظاهر، از درك باطن خويش محروم مي‌باشند.

498. يكي از سلسله كاروان‌هاي هفت هزارساله ما هستيم كه در آخر الزمان مي‌انديشيم، در حالي‌ كه از غسلين دوزخ مي‌آشاميم.

504. كاروان هفت هزارساله ما در آخر الزمان با دوري از اولياي الهي و ارتباطات جنسي، فرزندان آنان همانند حيوانات درنده به دريدن يكديگر مي‌پردازند.

 

 

كاروانان سَحر

669. كاروانان سَحر، راهيان وادي قَدَر و مه‌رويان با خَبر مي‌باشند.

 

 

كاروانسرا

695. دنيا كاروانسرايي است كه كاروانيانش عاشقان پاكباخته و ساربانانش مقربان راه‌يافته مي‌باشند.

 

 

كاروانيان

695. دنيا كاروانسرايي است كه كاروانيانش عاشقان پاكباخته و ساربانانش مقربان راه‌يافته مي‌باشند.

 

 

كارهاي خارق العاده

159. هر سلولی از سلول‌های بدن می‌تواند عامل ضعف و توانمندی اراده انسان باشد. سلول‌ها هر کدام بنا بر موقعیتی که دارند، می‌توانند نیرو و قدرت یک انسان را داشته باشند. سلول‌ها به تبعیت از سلول‌های مغز که در ارتباط با سلول‌های قلب می‌باشند، هرگاه سپاه خوف در انسان ایجاد ناامنی کند، به اتفاق سلول‌های مغز از طریق تمرکز فکر می‌توانند به کارهای خارق‌العاده دست بزنند.

209. کارهای خارق العاده یا ملکوتی است یا ملکی. کارهای خارق العاده اولیاي رحماني در آسمان و کارهای خارق العاده اولياي شيطاني در زمين محقق می‌گردد.

 

 

كافر

148. کافر در قیامت می‌گوید: ای کاش خاک بودم تا همچون سنگی سخت تکذیب کننده کلمات اولیای الهی که همان کوثر عشق بود، نمی‌شدم!

435. مؤمن و كافر همچون نور و ظلمت در برابر يكديگرند.

874. مؤمن و كافر همانند پروانه و مگس در گلزار و مرداب براي رسيدن به غذاهاي واقعي خود در پروازند.

980. اگر مؤمن و كافر زن جواني را تنها ببينند، مؤمن دست‌هاي او را‌ و كافر پاهاي او را گرفته به سوي خود مي‌كشند.

*- کافر در مقابل‌ مؤمن‌ به‌ منزله‌ دیوی‌ است‌ در برابر فرشته‌. چنانچه‌ فرشتگان ‌بخواهند در جایگاه‌ دیوها برای‌ هدایت‌ فرود آیند، همچون‌ دختران‌ زیبارو در مقابل‌ مردان ‌زشت‌رو قرار می‌گیرند.

 

 

كام آتش

30. همان‌گونه که نوح(ع) توسط رسالت مردم را به واسطه فسادشان در آب فرو برد، مهدی(ع) نیز توسط ولایت مردم را به واسطه فسادشان به کام آتش خواهد برد.

 

 

كام آخرت

437. از دام دنيا تا كام آخرت، يك گام و آن گام، كام عشق به اولياي خدا مي‌باشد.

 

 

كام اوليا

87. همان‌گونه که دهان نوزادان در رحم‌ها بسته و در دنیا باز است، کام اولیا هم در دنیا بسته و در آخرت باز می‌باشد.

 

 

كام تلخ مرد

115. کام تلخ مرد توسط بوسه شیرین زن شیرین می‌شود.

 

 

كام عشق

437. از دام دنيا تا كام آخرت، يك گام و آن گام، كام عشق به اولياي خدا مي‌باشد.

 

 

كامل

179. ما کامل می‌شویم تا سالم شویم و سالم می‌شویم تا عامل شویم و عامل می‌شویم تا خالق جمال شویم.

290. همان‌گونه که گُل توسط ساقه به ثمر می‌رسد، سالك هم توسط كامل به کمال می‌رسد.

371. بدا به حال کسی که توسط علم جاهل شد و خوشا به حال کسی که به واسطه حلم کامل گردید.

937. مؤمن يا كاهل است يا كامل. اگر كاهل است، توقع دارد و اگر كامل است، تَرَحُم دارد.

1148. آتشی كه نور نداشته باشد، طاهر نيست و نوري كه روح نداشته باشد، كامل نيست.

 

 

كاملان

667. چيزي كه كاملان مي‌بينند، ناقصان نمي‌بينند و چيزي كه ناقصان مي‌بينند، كاملان نمي‌بينند.

754. همان‌گونه كه پاك كردن كودكان توسط مادران است، پاك‌ كردن آدميان نيز توسط كاملان مي‌باشد.

 

 

كاملان الهي

369. کاملان الهی با هیچ بیانی تعريف كننده لطایف رحمانی نمي‌باشند؛ مگر با زبان عشق.

 

 

كاملان زيبنده

884. همان‌طور كه ستارگان درخشنده در مقابل مخلوقات سرافكنده پوشيده است، كاملان زيبنده نيز در مقابل مردمان سر افكنده نهفته مي‌باشند.

 

 

كاهل

937. مؤمن يا كاهل است يا كامل. اگر كاهل است، توقع دارد و اگر كامل است، تَرَحُم دارد.

 

 

كتاب

362. میراث عوام، اولاد و میراث خواص، کتاب می‌باشد.

382. همان‌گونه که تورات و انجیل دو کتاب متفاوت است، محکمات و متشابهات قرآن هم دو کتاب متفاوت می‌باشد. تورات با طریقت ابراهیم خليل‌الله(ع) و محکمات با طریقت علی ولي‌الله(ع) به حقایق می‌رسند.

469. عورت و صورت، دو كتاب مختلف است براي شناخت مُلك و ملكوت.

519. محال است كه مؤمن بدون راهبر از طريق كتاب‌ به سرمنزل مقصود برسد.

885. زبان گذشتگان در كتاب‌هايشان، و درجاتشان در مطالبشان نمايان مي‌باشد.

1174. انسان، کتابی است سفید که در سیر نزولی و صعودی توسط اعمال زشت و زیبایش به نوشته‌ای ظلمانی و نورانی تبدیل می‌گردد.

 

 

كتابخانه

582. هويت جاهلان شناسنامه، هويت عالمان كتابخانه و هويت عارفان شفاخانه آنان مي‌باشد.

 

 

كتاب نيك

896. آنان كه دنيا را آزمودند، دريافتند كه نيكوترين تحفه دنيا كتاب نيك و بهترين توشه آخرت سيماي نيكو  مي‌باشد.

 

 

كتاب هاي آدميان

843. كتاب‌هاي آدميان، آسماني و زميني است.‌ آسماني آن با چراغ عقل، و زميني آن با چراغ نفس رؤيت مي‌شود.

 

 

كتاب هاي آسماني

560. در آخر الزمان مردم توسط بي‌بند و باري گوش‌ها، چشم‌ها و دل‌هايشان آنچنان كر و كور و گنگ مي‌گردند كه با وجود اديان و كتاب‌هاي آسماني، اثري از غيرت و جوانمردي در آنان باقي نمي‌ماند.

1041. اگر آدمیان همانند صفحات کاغذ با جوهر معنوي اولیای الهی نوشته گردند، نظیر کتاب‌های آسمانی مقدس می‌گردند.

 

 

كتاب هاي معنوي

542. كتاب‌هاي معنوي، آيين‌نامه طريقت است به سوي حقيقت ولايت.

 

 

كتاب هدايت

1142. قرآن، كتاب هدايت است از طريق ملائكه و روح براي راهنمايي جن و انس.

 

 

كثرت

289. راه یافتن از کثرت به وحدت، همانند راه یافتن از خشکی به دریا است.

349. سیر عقل با دو پا در مُلک به طرف کثرت، و سیر عشق با دو بال در ملکوت به سوی وحدت می‌باشد.

381. دنیا برای آدمیان دو مكان است. اگر در كثرت باشند، از جنیان‌اند و اگر در وحدت باشند، از فرشتگان می‌باشند.

878. كثرت، صفحات كتاب وحدت است كه در آن چيزي بدون حكمت و عبرت نمي‌باشد.

 

 

كثرت زمين

478. وحدت آسمان توسط ماه، و كثرت زمين به واسطه خورشيد نمايان مي‌باشد.

 

 

كثيف

622. انسان كامل همچون آب چشمه زلال و تميز، و مردم همانند آب فاضلاب تيره و كثيف مي‌باشند.

 

 

كدورت نور خدا

442. خدا نور مطلق است. كدورت نور خدا در دل، توسط شرك مي‌باشد.

 

 

كَر

560. در آخر الزمان مردم توسط بي‌بند و باري گوش‌ها، چشم‌ها و دل‌هايشان آنچنان كر و كور و گنگ مي‌گردند كه با وجود اديان و كتاب‌هاي آسماني، اثري از غيرت و جوانمردي در آنان باقي نمي‌ماند.



ادامه مطلب ...






كرامات اوليا

1071. معجزات پيامبران از طريق غيب و كرامات اوليا از طريق شهود مي‌باشد.

 

 

كرامات اولياي رحماني

1114. معجزه انبياي الهي، و كرامات اولياي رحماني توسط وحي و الهام به انجام مي‌رسد.

 

 

كرامت

157. آن‌هایی که از پیامبران و اولیای الهی تقاضای معجزه و کرامت می‌نمایند، توسط ناشكري به حماقت و گمراهی دوری می‌افتند.

 

 

كربلا

1059. حسين(ع) و يارانش توسط اسرار عرفه، در كربلا به شهادت رسيدند.

1176. در عرفات از حسين(ع) نوری ظاهر گشت که در كربلا حقيقتش معلوم شد.

 

 

كردار

65. دنیا، دبیرستان علم و هنرستان عمل است. کثیری توسط علم، عالم به گفتارند و قلیلی به واسطه عمل، عامل به كردارند.

633. هويت آدميان در نزد اولياي رحماني به شكل‌هاي مختلف از طريق گفتار و كردارشان آشكار مي‌باشد.

1030. هادیان الهی با گفتار و کردار خویش هدایت می‌کنند؛ نه با گفتار و کردار گذشتگان.

 

 

كرسي عرش

341. هر کس لباس عشق بر تن کرد، بر کرسی عرش مَحرم گشت و هر کس که لباس عقل بر تن کرد، بر کرسی فرش مَحرم گشت.

 

 

كرسي فرش

341. هر کس لباس عشق بر تن کرد، بر کرسی عرش مَحرم گشت و هر کس که لباس عقل بر تن کرد، بر کرسی فرش مَحرم گشت.

 

 

كرشمه عشق

1242. در سرای عاشقان، کلمات عارفان برای سالکان چیزی جز کرشمه عشق نیست.

 

 

كرَم

924. پروردگارم به لطف و كرمش شريفش را توسط شمس و قمرش به سيماي زُهره‌اش رهنمون فرمود.

 

 

كِرم ها

949. همان‌گونه كه پروانه‌ها از جمع كِرم‌ها به سوي گلستان در سفرند، جن‌ها نيز از جمع دوزخيان به سمت جنّات در سفرند.

 

 

كِرم هاي زشت

299. دنیا، مرداب متعفنی است که اهل آن همچون کِرم‌های زشت توسط اولياي الهی به صورت پروانه‌های زیبا در می‌آیند.

 

 

كشاورزان

1084. زن‌ها زمين‌هاي مختلفي هستند از براي مردان، و مردان باغبانان و كشاورزان و جنبندگاني مي‌باشند از براي زنان.

 

 

كشاورزان صحرا

271. دنیا براي دو گروه، زميني است که در آن کشت می‌کنند. قليلي همچون مقربان، باغبانان بوستان‌اند و كثيري همانند ابرار، كشاورزان صحرايند.

 

 

كشاورزان كشتزار

23. اربابان بوستان، مقربان فانی‌اند. باغبانان گلزار، عارفان ابرارند. کشاورزان کشتزار، عالمان الباب‌اند. مقربان رحیمی، دسته گُل‌اند. عارفان رحمانی، مست گُل‌اند. عالمان الهی، برگ گُل‌اند.

 

 

كشتي دريا

121. عقل، مَرکب صحرا است. عشق، کشتی دریا است. فنا، بُراق اعلا است.

 

 

كشتي عرش پروردگار

206. کشتی عرش پرورگار توسط نسیم كوثر بر دریای عشق سیر می‌نماید.

 

 

كشتي نجات شيعيان

45. جويندگان امام زمان(ع) در عصر حيرت، بر كشتي نجات شيعيان بايد قرار گيرند.

 

 

كشف

1224. وجد و سُرور برای عارف، و کشف و شهود برای سالک می‌باشد.

 

 

كشنده اميدها

765. تشويش‌ها كُشنده اميدها است؛ همچنان‌كه اميدها گشاينده نيت‌ها مي‌باشد.

 

 

كعبه

1223. شعله آتش در کوه طور، تابش نورش در كوه حرا و جمال جميلش در كعبه آشكار گرديد.

 

 

كفر

212. شرک، عامل شک، و شک، عامل کفر، و کفر، عامل قتل می‌باشد.

426. شرك عامل كفر، و كفر عامل قتل مي‌باشد.

573. چشم‌هاي ظاهري به واسطه گرد و غبار، و چشم‌هاي باطني توسط شرك و كفر كم‌سو و نابينا مي‌گردد.

* - لسان‌ داوود و عیسی‌ برای‌ قوم‌ یهود لسان‌ دشواری‌ می‌باشد. چون‌ درک‌ نمی‌کنند، کفر می‌ورزند و آنان‌ را مورد تکفیر قرار می‌دهند.

 

 

كفرآلود

533. همان‌گونه كه بعد از بهار و تابستان درختان غبارآلود و بي‌ثمر مي‌شوند، بعد از رسالت و ولايت مردمان كفرآلود و بي‌هدف مي‌گردند.

 

 

كفن

1164. مردم برای پوشش عورت‌هایشان به لباس و کفن، و برای پوشش گناهانشان به احكام و عرفان نیازمند می‌باشند.

 

 

كفه ترازو

913. دل‌هاي مؤمنان توسط معارف رحماني و جمال رحيمي روشن مي‌شود و همچون دو كفه ترازو بين حيات و ممات،‌ در مقابل پروردگارشان مي‌باشند.

 

 

كلام

171. تا انسان اهل خشم و شهوت است، در کلامش رنگ و بوی نفرت است.

521. همان‌گونه كه كودك به واسطه تغذيه و مراقبت به رشد و سخن مي‌رسد، مؤمن هم توسط مائده و مراقبه به كمال و كلام مي‌رسد.

881. علت دست نيافتن موسي(ع) به علم لدني شتاب‌زدگي در كلام بود؛ نه شتاب‌زدگي در كمال.

901. دين به اَلفاظ و كلام نيست؛ دين به احوال و اعمال است.

*- هر کلامی‌ که‌ سخت‌تر است‌، تأثیر گذارتر است‌؛ چنان‌ که‌ هر دارویی‌ که‌ تلخ‌تر است‌، شفا بخش‌تر است‌.

* - کلام‌ مهدی‌(عج‌) کلمات‌ بهشتی‌، و کلام‌ مردم‌ کلمات‌ دوزخی‌ می‌باشد. به‌ همین‌ سبب‌ است‌ که‌ دوزخیان‌ زبان‌ بهشتیان‌ را نمی‌فهمند و آنان‌ را مورد لعن‌ و تکفیر خود قرار می‌دهند.

 

 

كلام آدميان

414. كلام آدمیان در روز قیامت، حقیقت عینی آنان می‌باشد.

 

 

كلام اوليا

1201. همان‌گونه که صوت بلبل از بوستان به گوش‌ می‌رسد و آدم لذت مي‌برد، کلام اولیا نیز از جنات به گوش می‌رسد و آدم لذت مي‌برد.

 

 

كلام اولياي رحماني

1113. كلام اولياي رحماني، كليد قفل اعتراف پيروان آنان مي‌باشد.

 

 

كلام دردآور دانا

1170. کلام دردآور دانا بهتر از کلام مهرآفرین نادان است.

 

 

كلام كودك

541. كمال و كلام مؤمن توسط تعليم و تربيت انسان كامل، همانند كمال و كلام كودك است توسط تعليم و تربيت مادر.

 

 

كلام مؤمن

541. كمال و كلام مؤمن توسط تعليم و تربيت انسان كامل، همانند كمال و كلام كودك است توسط تعليم و تربيت مادر.

 

 

كلام مهرآفرين نادان

1170. کلام دردآور دانا بهتر از کلام مهرآفرین نادان است.

 

 

كلب آستان ولايت

567. شيطان نسبت به رحمان همچون سگ اصحاب كهف، كلب آستان ولايت مي‌باشد.

 

 

كلمات

22. برای اهل بصیرت، صورت واقعی مردمان در کلمات آنان آشکار است.

697. كلمات يا جبروتي يا ملكوتي و يا ناسوتي است. كلمات جبروتي زبان روحانيان، كلمات ملكوتي زبان فرشتگان و كلمات ناسوتي زبان جنيان مي‌باشد.

734. صورت آدم(ع) مرآت جمال بود كه توسط اسماء سرافكنده شد و به واسطه كلمات سرافراز گرديد.

772. علي(ع) ماه ولايت و كلماتش مهتاب هدايت مي‌باشد.

* - برای‌ اهل‌ بصیرت‌، سیمای‌ واقعی‌ مردمان‌ در کلمات‌ آنان‌ آشکار است‌.

 

 

كلمات ابرار

1005. گلستانْ با لطافت پروانگان و نغمه بلبلان همراه است، جنات هم با طهارت مقربان و كلمات ابرار همراه مي‌باشد.

 

 

كلمات الهي

912. قرآن، صحيفه‌ الهي و رحماني است كه كلمات الهي‌اش حقايق مُلك و كلمات رحماني‌اش حقايق ملكوت مي‌باشد.

 

 

كلمات الهي و رحماني

698. كلمات الهي و رحماني، دو نور گرم و سرد متقابلي است مانند آفتاب و مهتاب كه سرشت جسم و روح عاقلان و عاشقان را از مُلك و ملكوت به وجوه زيبنده رحيميت عبور مي‌دهد.

 

 

كلمات اوليا

580. صورت عالمان در زير نقاب، با كلمات اوليا آشكار مي‌گردد.

 

 

كلمات اولياي الهي

148. کافر در قیامت می‌گوید: ای کاش خاک بودم تا همچون سنگی سخت تکذیب کننده کلمات اولیای الهی که همان کوثر عشق بود، نمی‌شدم!

269. كلمات اولیای الهی برای مردم همانند سیلی طبیب است بر گوش بیمار بی‌هوش.

577. آدميان توسط كلمات اولياي الهي به صورت بهيميت و آدميت شناسايي مي‌شوند.

 

 

كلمات اولياي رحماني

610. حشر مؤمنين توسط كلمات اولياي رحماني آغاز و آشكار مي‌گردد.

696. كلمات نوراني دو گونه است: كلمات پيامبران الهي و كلمات اولياي رحماني.

 

 

كلمات بهشتيان

537. از روشن‌ترين علائم دوزخيان، خشم آنان است در برابر كلمات بهشتيان؛ همچنان‌كه از بزرگ‌ترين علائم بهشتيان، صبر آنان است در مقابل سخنان دوزخيان.

 

 

كلمات پيامبران الهي

696. كلمات نوراني دو گونه است: كلمات پيامبران الهي و كلمات اولياي رحماني.

 

 

كلمات جبروتي

697. كلمات يا جبروتي يا ملكوتي و يا ناسوتي است. كلمات جبروتي زبان روحانيان، كلمات ملكوتي زبان فرشتگان و كلمات ناسوتي زبان جنيان مي‌باشد.

 

 

كلمات خبيثه

31. کلمات طیبه بر دل‌های طیب، و کلمات خبیثه بر دل‌های خبیث قرار می‌گیرد.

 

 

كلمات رحمان

222. بندگان خدا دل‌هایشان به نور عرش روشن و زبانشان به کلمات رحمان گویا مي‌باشد.

 

 

كلمات رحماني

912. قرآن، صحيفه‌ الهي و رحماني است كه كلمات الهي‌اش حقايق مُلك و كلمات رحماني‌اش حقايق ملكوت مي‌باشد.

 

 

كلمات طيبه

31. کلمات طیبه بر دل‌های طیب، و کلمات خبیثه بر دل‌های خبیث قرار می‌گیرد.

 

 

كلمات عارفان

1242. در سرای عاشقان، کلمات عارفان برای سالکان چیزی جز کرشمه عشق نیست.

* - کلمات‌ عارفان‌، نور است‌. کلمات‌ مردمان‌، ظلمت‌. دلیل‌ تنفر ‌به‌ عارفان‌، تضاد ظلمت‌ و نور است‌.

 

 

كلمات عارفانه اولياي الهي

876. كلمات عارفانه اولياي الهي توسط عشق تعبير و تفسير مي‌شود.

 

 

كلمات عرفاني

32. عارف به كسي گويند که دشوارترین کلمات عرفانی را با ساده‌ترین زبان بیان کند.

 

 

كلمات عشق

952. جذبه‌هاي عشقْ نهرهاي بهشت، و كلمات عشقْ مظاهر بهشت است.

 

 

كلمات مؤمنان

877. همان‌گونه كه راه مؤمنان در روشنايي عشق است، كلمات مؤمنان نيز در روشنايي معرفت مي‌باشد.

 

 

كلمات معنوي

11. کسی که شیفته کلمات معنوی است، بهشتی است و کسی که منکر کلمات معنوی است، دوزخی است و کسی که بی‌تفاوت به کلمات معنوی است، در معرض پرتگاهی است که سرانجامش ناپیدا است.

 

 

كلمات معنوي اولياي الهي

578. بهترين ملاك شناخت به ماهيت خود، توجه و تنفر به كلمات معنوي اولياي الهي مي‌باشد.

 

 

كلمات ملكوتي

697. كلمات يا جبروتي يا ملكوتي و يا ناسوتي است. كلمات جبروتي زبان روحانيان، كلمات ملكوتي زبان فرشتگان و كلمات ناسوتي زبان جنيان مي‌باشد.

 

 

كلمات ملكوتيان

489. كلمات مُلكيان همچون آفتاب سوزنده، و كلمات ملكوتيان همانند مهتاب فروزنده مي‌باشد.

 

 

كلمات ملكيان

489. كلمات مُلكيان همچون آفتاب سوزنده، و كلمات ملكوتيان همانند مهتاب فروزنده مي‌باشد.

 

 

كلمات ناسوتي

697. كلمات يا جبروتي يا ملكوتي و يا ناسوتي است. كلمات جبروتي زبان روحانيان، كلمات ملكوتي زبان فرشتگان و كلمات ناسوتي زبان جنيان مي‌باشد.

 

 

كلمات نغز و لطيف

991. اولياي خدا توسط كلمات نغز و لطيفشان پوشيده مي‌باشند.

 

 

كلمات نوراني

696. كلمات نوراني دو گونه است: كلمات پيامبران الهي و كلمات اولياي رحماني.



ادامه مطلب ...






* کلمه طیب

- کلمهء طیب‌ به‌ واسطهء‌ عمل‌ صالح‌ در قلب‌ شایسته‌ جای‌ می‌گیرد.

 

 

كليد آگاهي

40. با كليد آگاهي، قفل آزادي گشوده مي‌گردد.

 

 

كليد بازگشايي بهشت و دوزخ

809. خوشرويي و ترشرويي، دو كليد بازگشايي بهشت و دوزخ مي‌باشند.

 

 

كليد عشق

70. آرزوها در دل پنهان است. با کلید عشق قفل آرزوها گشوده می‌شود.

 

 

كليد قفل اعتراف پيروان

1113. كلام اولياي رحماني، كليد قفل اعتراف پيروان آنان مي‌باشد.

 

 

كليد قفل درهاي حقايق

334. کلید قفل درهای حقايق، عشق به جمال انسان کامل است.

 

 

كمال

4. چنانچه عقل به کمال برسد، مولودی به نام عشق تولد می‌یابد و چون عشق به کمال نایل شود، عارف به حقیقت خود واصل گردد.

8. بهترین ریاضت برای رسیدن به کمال، صبر در مقابل عشق به معبود است.

26. همان‌گونه که پایان خورشید به غروب، و پایان ماه به طلوع می‌انجامد، سیر مُسلِم به کمال، و سیر مؤمن به جمال ختم می‌شود.

36. اگر زمين در منظومه شمسي به كمال رسيده، علتش سه‌چهارم آب است؛ مؤمن هم در بین مردم اگر به کمال رسیده، علتش سه‌چهارم کوثر می‌باشد.

68. تضادها عامل کمال است؛ روز توسط شب، زندگی توسط مرگ، و شادی توسط غم به کمال می‌رسد.

96. همان‌گونه که زمین برای رسیدن به کمال نیازمند آفتاب و آب است، انسان هم برای رسیدن به کمال نیازمند عقل و عشق می‌باشد.

112. آدمیان به کمال و جمالشان انسان‌اند؛ نه به ظن و گمانشان.

156. انسان‌ها در مقابل اولياي الهي همانند سنگ‌های پراکنده منظومه شمسی می‌باشند که در اثر گردش زمین به دور خورشید، قلیلی از آن‌ها به عنوان شهاب‌سنگ به زمین سبزينه بهشتي براي كمال هبوط می‌کنند.

164. همان‌گونه که زمین بعد از قرن‌ها به‌تدریج از خورشید دور می‌گردد، جسم آدمی هم بعد از سال‌ها از روحش دور می‌شود. همان‌طور که زمین به واسطه نور و آب کمالش آشکار می‌شود، آدمی هم به واسطه عقل و عشق کمالش آشکار می‌گردد. کمال زمین از بین جمله موجودات، پیامبران و اولیا می‌باشند. کمال آدمی هم از بین جمله خواسته‌ها،  علوم الهی و معارف رحمانی می‌باشد.

172. مؤمن به سبب عقل به کمال، و به سبب عشق به جمال، و به سبب معرفت به وصال می‌رسد.

201. اگر زمین در برابر خورشید به کمال و جمال رسیده، سببش آب است و اگر انسان در برابر پروردگار به کمال و جمال برسد، سببش کوثر است و کوثر نهری است در زیر عرش که حقیقتش عشق می‌باشد.

227. مريد، همچون هسته‌ای می‌باشد که توسط مراد، مغزش به كمال می‌رسد.

250. جوانی نفس در بیست سالگی و جوانی عقل در چهل سالگی می‌باشد. چنانچه در بیست سالگی تحت تعلیم انسان کامل قرار گیرد، در چهل سالگی تبدیل به عقل و در شصت تبدیل به کمال و در هشتاد به جمال خود نایل می‌گردد.

290. همان‌گونه که گُل توسط ساقه به ثمر می‌رسد، سالك هم توسط كامل به کمال می‌رسد.

301. انسان، زمانی به کمال می‌رسد که همچون زمين نسبت به آب سه چهارم عقلش عشق باشد.

464. سنگ‌هاي آسماني طوافشان در خورشيد و كمالشان در زمين مي‌باشد.

520. همان‌گونه كه كودكان به واسطه پرستاري مادران رشد مي‌يابند، مؤمنان هم توسط سرپرستي اوليا به كمال مي‌رسند.

521. همان‌گونه كه كودك به واسطه تغذيه و مراقبت به رشد و سخن مي‌رسد، مؤمن هم توسط مائده و مراقبه به كمال و كلام مي‌رسد.

540. عشق، آتشي است كه شعله‌اش در صورت، و نورش در سيرت، و كمالش در صحبت آشكار مي‌گردد.

541. كمال و كلام مؤمن توسط تعليم و تربيت انسان كامل، همانند كمال و كلام كودك است توسط تعليم و تربيت مادر.

615. همان‌گونه كه بذر گل در زمين به واسطه باغبان رشد مي‌كند، فطرت آدمي‌ هم در ولايت به واسطه اوليا به كمال مي‌رسد.

664. همان‌طور كه شهاب‌سنگ‌ها براي رسيدن به كمال از آتش جوّ به‌سرعت مي‌گذرند، جوانمردان هم براي رسيدن به كمال از آتش نفس به‌سرعت مي‌گذرند.

710. خاك‌ها و آب‌ها فرزندان آفتاب و مهتاب‌‌اند كه توسط يكديگر به كمال و جمال مي‌رسند.

787. خداوند كمال و جمالش در هستي به صورت خاك و آب تجلي كرد.

840. جنيان و انسيان، توسط ابرار و سابقان به كمال مي‌رسند.

881. علت دست نيافتن موسي(ع) به علم لدني شتاب‌زدگي در كلام بود؛ نه شتاب‌زدگي در كمال.

1184. اگر بدون تزكيه مطالب عرفانی انسان را به کمال می‌رساند، مطالب کتاب‌های آسمانی عرفانی‌تر می‌باشند.

1209.اهل شریعت در حال دعایند، اهل معرفت در راه کمال‌اند و اهل حقيقت در قرب جمال‌اند.

* - شریعت‌ موسی‌(ع‌) آداب‌ است‌ برای‌ طریقت‌ ابراهیم‌(ع‌) و طریقت‌ ابراهیم‌(ع‌) صراط ‌است‌ برای‌ حقیقت‌ محمد(ص‌) و حقیقت‌ محمد(ص‌) چراغ‌ است‌ برای‌ ولایت‌ علی‌(ع‌) و ولایت‌ علی‌(ع‌) کمال‌ است‌ برای‌ جمال‌ فاطمه‌(س‌) و جمال‌ فاطمه‌ وجه‌ جمیل‌ است‌ برای ‌ورود به‌ سفینهء‌ حسین‌(ع‌) و سفینهء‌ حسین‌(ع‌) با مهرویان‌ رحمانی‌، عازم‌ به‌ سوی ‌جمال‌ بی‌نهایت‌ رحیمی‌ می‌باشد.

* - ما از طریق‌ کمال‌ به‌ سوی‌ جمال‌ می‌ رویم‌ تا به‌ واسطه‌ خلاقیت‌، بر تابلوی‌ هستی‌، الگوی‌ زیبایی‌ گردیم‌.

* - هر خواسته‌ای‌ که‌ در راستای‌ کمال‌ باشد، پسندیده‌ می‌باشد.

 

 

كمال آب

327. کمال گازهای سماوی، خورشید؛ کمال خورشید، شعله؛ کمال شعله، نور؛ کمال نور، آب؛ کمال آب، نباتات؛ کمال نباتات، حیوانات؛ کمال حیوانات، آدمیان؛ کمال آدمیان، ملائكه و كمال ملائكه، روح القدس می‌باشد.

 

 

كمال آدمي

164. همان‌گونه که زمین بعد از قرن‌ها به‌تدریج از خورشید دور می‌گردد، جسم آدمی هم بعد از سال‌ها از روحش دور می‌شود. همان‌طور که زمین به واسطه نور و آب کمالش آشکار می‌شود، آدمی هم به واسطه عقل و عشق کمالش آشکار می‌گردد. کمال زمین از بین جمله موجودات، پیامبران و اولیا می‌باشند. کمال آدمی هم از بین جمله خواسته‌ها،  علوم الهی و معارف رحمانی می‌باشد.

474. كمال آدمي در نزد اولياي الهي به دو چيز حاصل مي‌گردد: اول يقين، دوم صبر.

561. كمال آدمي ‌در عشق است و جمال آدمي ‌در معرفت مي‌باشد.

 

 

كمال آدميان

327. کمال گازهای سماوی، خورشید؛ کمال خورشید، شعله؛ کمال شعله، نور؛ کمال نور، آب؛ کمال آب، نباتات؛ کمال نباتات، حیوانات؛ کمال حیوانات، آدمیان؛ کمال آدمیان، ملائكه و كمال ملائكه، روح القدس می‌باشد.

828. ثمره درختان توسط نور و آب، و كمال آدميان به واسطه عقل و عشق مي‌باشد.

 

 

كمال اجسام

351. همان‌گونه که كمال ارواح، روح قدسی است، كمال اجسام هم جسم مقدس مي‌باشد.

 

 

كمال ارواح

351. همان‌گونه که كمال ارواح، روح قدسی است، كمال اجسام هم جسم مقدس مي‌باشد.

 

 

كمال الهي

145. مُلکیان الهی و ملکوتیان رحمانی همچون آفتاب درخشنده روز و مهتاب تابنده شب، به سوی کمال الهی و جمال رحیمی شتابان‌اند.

 

 

كمال انسان

308. کمال زمین به واسطه نور خورشید و آب، و کمال انسان به واسطه نور خدا و کوثر می‌باشد.

 

 

كمال حيوانات

327. کمال گازهای سماوی، خورشید؛ کمال خورشید، شعله؛ کمال شعله، نور؛ کمال نور، آب؛ کمال آب، نباتات؛ کمال نباتات، حیوانات؛ کمال حیوانات، آدمیان؛ کمال آدمیان، ملائكه و كمال ملائكه، روح القدس می‌باشد.

 

 

كمال خورشيد

327. کمال گازهای سماوی، خورشید؛ کمال خورشید، شعله؛ کمال شعله، نور؛ کمال نور، آب؛ کمال آب، نباتات؛ کمال نباتات، حیوانات؛ کمال حیوانات، آدمیان؛ کمال آدمیان، ملائكه و كمال ملائكه، روح القدس می‌باشد.

 

 

كمال روح

125. روح توسط عشق و ریح به واسطه آب آشکار مي‌گردد. کمال روح توسط حور و کمال ریح به واسطه نور است.

 

 

كمال ريح

125. روح توسط عشق و ریح به واسطه آب آشکار مي‌گردد. کمال روح توسط حور و کمال ریح به واسطه نور است.

 

 

كمال زمين

164. همان‌گونه که زمین بعد از قرن‌ها به‌تدریج از خورشید دور می‌گردد، جسم آدمی هم بعد از سال‌ها از روحش دور می‌شود. همان‌طور که زمین به واسطه نور و آب کمالش آشکار می‌شود، آدمی هم به واسطه عقل و عشق کمالش آشکار می‌گردد. کمال زمین از بین جمله موجودات، پیامبران و اولیا می‌باشند. کمال آدمی هم از بین جمله خواسته‌ها،  علوم الهی و معارف رحمانی می‌باشد.

308. کمال زمین به واسطه نور خورشید و آب، و کمال انسان به واسطه نور خدا و کوثر می‌باشد.

 

 

كمال شعله

327. کمال گازهای سماوی، خورشید؛ کمال خورشید، شعله؛ کمال شعله، نور؛ کمال نور، آب؛ کمال آب، نباتات؛ کمال نباتات، حیوانات؛ کمال حیوانات، آدمیان؛ کمال آدمیان، ملائكه و كمال ملائكه، روح القدس می‌باشد.

 

 

كمال عشق

75. کمال عقل با عصای برهان، و کمال عشق با جمال قرآن ميسر می‌باشد.

 

 

كمال عقل

75. کمال عقل با عصای برهان، و کمال عشق با جمال قرآن ميسر می‌باشد.

 

 

كمال گازهاي سماوي

327. کمال گازهای سماوی، خورشید؛ کمال خورشید، شعله؛ کمال شعله، نور؛ کمال نور، آب؛ کمال آب، نباتات؛ کمال نباتات، حیوانات؛ کمال حیوانات، آدمیان؛ کمال آدمیان، ملائكه و كمال ملائكه، روح القدس می‌باشد.

 

 

كمال مردمان

133. علت کشیده شدن پرده ابهام بر روی حقایق رؤیاها، عدم كمال مردمان می‌باشد.

 

 

كمال مطلق

151. آدمیان جوینده کمال مطلق می‌باشند؛ ولی به سبب شنیدن و دیدن و دل بستن، همچون مگسان در دام عنکبوتان اسیر گشته و از سیر به سوي کمال مطلق باز مانده‌اند.

 

 

كمال ملائكه

327. کمال گازهای سماوی، خورشید؛ کمال خورشید، شعله؛ کمال شعله، نور؛ کمال نور، آب؛ کمال آب، نباتات؛ کمال نباتات، حیوانات؛ کمال حیوانات، آدمیان؛ کمال آدمیان، ملائكه و كمال ملائكه، روح القدس می‌باشد.

 

 

كمال نباتات

327. کمال گازهای سماوی، خورشید؛ کمال خورشید، شعله؛ کمال شعله، نور؛ کمال نور، آب؛ کمال آب، نباتات؛ کمال نباتات، حیوانات؛ کمال حیوانات، آدمیان؛ کمال آدمیان، ملائكه و كمال ملائكه، روح القدس می‌باشد.

 

 

كمال نور

327. کمال گازهای سماوی، خورشید؛ کمال خورشید، شعله؛ کمال شعله، نور؛ کمال نور، آب؛ کمال آب، نباتات؛ کمال نباتات، حیوانات؛ کمال حیوانات، آدمیان؛ کمال آدمیان، ملائكه و كمال ملائكه، روح القدس می‌باشد.

 

 

كم سو

573. چشم‌هاي ظاهري به واسطه گرد و غبار، و چشم‌هاي باطني توسط شرك و كفر كم‌سو و نابينا مي‌گردد.

883. مه‌رويان رحيمي همانند كواكب آسماني در اطراف شمس الهي، مستور، و پيرامون قمر رحماني، كم‌سو و در حضور زهره رحيمي، پُر نور مي‌باشند.

 

 

كم شنوي

473. بزرگ‌ترين شكنجه اولياي الهي، پُرگويي مردم و كم‌شنوي آنان مي‌باشد.

 

 

* کمند اولیای‌ شیطانی‌

- دنیا محضر عقد و نکاح‌ اولیای‌ الهی‌ برای‌ بندگان‌ خداست‌. قلیلی‌ در این‌ محضر، به‌ دستان‌ اولیای‌ الهی‌ تسلیم‌اند و کثیری‌ در کمند اولیای‌ شیطانی‌ اسیرند.

 

 

كمند صيادان

311. آدمیان همچون صید در دام شیادان و كمند صیادان قرار گرفته‌اند.

 

 

كمند صيادان كوخ ها

310. از دام شیادان كاخ‌‌ها به کمند صیادان كوخ‌ها پناهنده شویم.

 

 

كمين

149. شیاطین جن و انس در چهار جهت جمادي، نباتي، حيواني و انساني به کمین نشسته‌اند. برای رهایی از دام آن‌ها ناچار با عشق و فنا همچون ملائکه و روح، به جلال و جمال بی‌نهایت الهی راه یابیم.

 

 

كواكب

946. خورشيد درخشيد،  ماه منور شد، زهره به وجد آمد و كواكب به سماع افتادند.

1218. خورشید نسبت به ماه، جلال و ماه نسبت به زهره، جمال و زهره نسبت به کواکب، جمیل می‌باشد.

 

 

كواكب آسمان

189. انسان با تمام علوم، به واسطه تعلقات، شاهد حقایق و مقامات باطن خویش نمی‌باشد؛ چنانکه خورشید با تمام نور به واسطه اجرام اطرافش، شاهد کواکب آسمان خود نمی‌باشد.

 

 

كواكب آسماني

883. مه‌رويان رحيمي همانند كواكب آسماني در اطراف شمس الهي، مستور، و پيرامون قمر رحماني، كم‌سو و در حضور زهره رحيمي، پُر نور مي‌باشند.

 

 

كواكب درخشنده

551. جايگاه مقربان، آسمان و مكان ابرار، زمين مي‌باشد. مقربان همچون كواكب درخشنده براي ابرار، و ابرار همانند دُرّهاي زيبنده براي الباب مي‌درخشند.

616. مهدي(ع) همچون خورشيدي است كه با انوارش اولياي خود را همانند كواكب درخشنده در ظلمت زمين براي هدايت آدميان منور مي‌گرداند. 

649. ثمرات شمس احديت جز كواكب درخشنده، و ثمرات كواكب درخشنده جز سيماي زيبنده نمي‌باشد.

805. خورشيد، هنرمند شگفت‌انگيزي است كه سقف آسمانش را بسان مرآتي شفاف صيقل داده و سطح زمينش را به صورت گلزاري نقش‌آفريني كرده و اولياي رحماني‌اش را بر سقف آسمانش همچون كواكب درخشنده منعكس نموده است.

858. همان‌گونه كه در شب مي‌توان توسط كواكب درخشنده راه‌هاي مُلك را پيدا كرد، در باطن هم مي‌توان توسط اولياي زيبنده راه‌هاي ملكوت را پيدا نمود.

 

 

كواكب درخشنده اهل معرفت

629. با طلوع خورشيد آخرالزمان، امام خميني(س) از غرب، پس از فروپاشي سلطنت ديكتاتوري پهلوي و آزادي محرومان، آنچنان اهل دين به سنت الهي حساسيت پيدا كردند كه با غروب مهتاب فروزنده‌اش تنها قليلي توانستند به كواكب درخشنده اهل معرفت راه يابند.

 

 

كواكب درخشنده لايتناهي

692. سير سالكان الي الله به سوي جمال بي‌نهايت همچون سير خورشيد به طرف ماه، سير ماه به سوي زهره، سير زهره به سمت دو ستاره فرقدين، و سير دو ستاره فرقدين به جانب كواكب درخشنده لايتناهي مي‌باشد.

 

 

كواكب زيبنده

889. كواكب زيبنده به سبب مخلوقات سر افكنده، در ظلمت شب مي‌درخشند.

 

 

كواكب واحديت

650. ظهور عماء در شمس احديت، و نمود عماء در كواكب واحديت مي‌باشد.



ادامه مطلب ...






كوثر

18. طهارت مُلکیان با آب، و طهارت ملکوتیان با کوثر می‌باشد.

36. اگر زمين در منظومه شمسي به كمال رسيده، علتش سه‌چهارم آب است؛ مؤمن هم در بین مردم اگر به کمال رسیده، علتش سه‌چهارم کوثر می‌باشد.

46. حیات باطنی اولیای خدا به واسطه روح، و حیات ظاهری مخلوقات خدا توسط ریح است. عامل تقویت روح، کوثر و عامل تقویت ریح، آب می‌باشد.

201. اگر زمین در برابر خورشید به کمال و جمال رسیده، سببش آب است و اگر انسان در برابر پروردگار به کمال و جمال برسد، سببش کوثر است و کوثر نهری است در زیر عرش که حقیقتش عشق می‌باشد.

213. همان‌گونه که نقش خورشید در زمین، بدون آب منعکس نمی‌شود، وجه خدا هم در دل بدون کوثر انعکاس نمی‌یابد.

245. همان‌گونه که آیینه زمین آب است، آیینه انسان هم کوثر می‌باشد.

305. دل، به منزله زمین خشکی است که بذر آن نیازمند كوثر باشد.

308. کمال زمین به واسطه نور خورشید و آب، و کمال انسان به واسطه نور خدا و کوثر می‌باشد.

386. همان‌طور که حیات جسم به واسطه آب است، حیات روح نیز توسط کوثر می‌باشد.

658. همان‌گونه كه سنگ‌هاي آسماني براي رسيدن به خاك از آتش جوّ مي‌گذرند، آدميان هم بايد براي رسيدن به كوثر از آتش نفس بگذرند.

918. همان‌گونه كه صورت‌هاي جسماني توسط آب پاك مي‌شود، ‌صورت‌هاي روحاني هم به واسطه كوثر مطهر مي‌گردد.

1099. همان‌گونه كه ابرهاي بهاري براي نباتات آب مي‌باشند، اولياي رحماني نيز براي عاشقان كوثر مي‌باشند.

1206. حیات باطنی به واسطه روح، و حیات ظاهری توسط ریح است. تقویت روح، کوثر، و تقویت ریح، آب می‌باشد.

* - خودمان‌ را با کوثر مطهر و روغن‌ مقدس‌ اولیای‌ الهی‌ تطهیر و مسح‌ کنیم‌ تا همچون‌ مقربان‌ جنت‌ نعیم‌ با یک‌ جرقهء‌ عشق‌، ملک‌ و ملکوت‌ را با نور خود منوّر نماییم‌.

* - فاطمهء‌ زهرا(س‌) برای‌ فانی‌ شدگان‌ جام‌ کوثر، محمل‌ بهشت‌ است‌ که‌ حاملانش ‌محمد و علی‌ و حسن‌ و حسین‌(ع) می‌باشند.

* - کوثر جمال‌ در زیر عرش‌ پروردگار پنهان‌ است‌. چنانچه‌ ابتر نباشیم‌، باران‌ رحمتش ‌از خانهء‌ علی‌ در سحرگاهان‌ بر شیعیان‌ مشتاقش‌ می‌بارد.

* - کوثر، زیبنده‌ترین‌ جمال‌ الهی‌ است‌ که‌ خداوند به‌ پیامبرش‌، محمد بن‌عبدالله‌(ص‌)، عطا نمود.

* - کوثر، عشق‌ است‌ و عشق‌ در جمال‌ فاطمه‌(س‌)، و جلوهء‌ جمال‌ فاطمه‌ در سدرة ‌المنتهی‌، علی‌ ابن‌ ابی‌ طالب‌(ع‌) می‌باشد. هر مؤمنی‌ که‌ کوثر ندارد، عشق ندارد و هر مؤمنی‌ که‌ عشق ‌ندارد، جمالی‌ در بین‌ مهرویان‌ علی‌ ابن‌ ابی‌ طالب‌(ع‌) ندارد.

* - همچنان‌ که‌ نور ظاهری‌ از فاصله‌ای‌ دور، از آتش‌ خورشید بر خاسته‌ و توسط‌ آب ‌دریا، هوا را ایجاد می‌کند، نور باطنی‌ هم‌ از راه‌ دور، از آتش‌ فراق‌، توسط‌ کوثر جمال‌، ایجادکنندهء‌ روح‌ می‌ گردد.

* - مزدبندگی خالصانه در راه خدا جام کوثر می باشد.

* - علی مرآت قلوب مؤمنان است. برای رؤیت جمال فاطمه مرآت قلبمان را توسط مدیران کاروانهای الهی با کوثر زیر عرش شستشو دهیم.

 

 

كوثر (سوره)

56. بقره بلندترین سوره قرآن و کوثر کوتاه‌ترین آن می‌باشد. مسلمانان از سوره بقره، و مؤمنان از سوره کوثر بهره‌مند می‌باشند.

 

 

كوثر بهشت

502. چگونه به كوثر بهشت مي‌رسند و حال آنكه به غسلين دوزخ سرگرم‌اند.

 

 

كوثر بي رنگ عشق

54. در وجود ما، بذر حقايق است كه با کوثر بی‌رنگ عشق می‌توانیم رؤیت کننده تجلیات خوشرنگ آن باشیم.

 

 

كوثر حيات بخش

1045. انسان كامل، همانند يخ شفافي است كه توسط نور عشق، كوثر حيات‌بخش آن جاري مي‌گردد.

 

 

كوثر رحمان

280. دنیا دوزخ شیطان، و آخرت بهشت رحمان است. گذر از دوزخ شیطان توسط کوثر رحمان ممكن مي‌باشد.

 

 

كوثر رحماني

780. همان‌گونه كه باران آسماني براي آدميان گاهي با رعد و گاهي بدون رعد همراه مي‌باشد، كوثر رحماني هم براي مخلَصان گاهي با سخن و گاهي بدون سخن همراه مي‌باشد.

* - همچنان‌ که‌ امت‌ موسی‌ کلیم‌الله‌ از من‌ّ و سلوای‌ الهی‌ بیزاری‌ جستند، امت‌ محمد رسول‌الله‌(ص‌) نیز از کوثر رحمانی‌ روی‌گردان‌ شدند و پس‌ از 75 روز از رحلت‌ پیامبر،کوثر را در خانهء‌ علی‌(ع‌) بر زمین‌ ریختند.

 

 

كوثر رحيمي

773. انساني كه وجودش بهشت الهي، قلبش عرش رحماني و ضميرش كوثر رحيمي است، همچون يتيمي تنها در گِل و لاي طبيعت مي‌باشد.

 

 

كوثر رسول اكرم(ص)

39. «ابتر» به كساني گويند كه در ولايت،‌ كوثر رسول اكرم(ص) را در خانه علي(ع) همچون ناقه صالح(ع) پي كردند.

* - قرآن‌ دارای‌ رسالت‌ و ولایت‌ می‌باشد. کوثر رسول‌ اکرم‌(ص‌) در رسالت‌ قرآن‌، غیب‌ و در ولایت‌ آن‌، آشکار است‌. گروهی‌ به‌ سبب‌ جدایی‌ از کوثر ولایت‌، ابتران‌ ظلمانی‌ می‌باشد.

 

 

كوثر زير عرش

50. شهوت، آتش زير خاكستر است و محبت، كوثر زير عرش. آتشِ زير خاكستر با كوثر زير عرش خنثا مي‌گردد.

 

 

كوثر شعف

968. بذر حقايق در سيماي زن است كه توسط كوثر شعف به ظهور مي‌رسد.

 

 

كوثر عرش

91. شریعت بذر معرفت، و معرفت بذر حقیقت است که توسط کوثر عرش به ثمر می‌رسند.

372. عشق، حقيقتي است که گرمازدگان دوزخ را توسط کوثر عرش به روح و ریاحین بهشت مي‌‌رساند.

 

 

كوثر عشق

2. دنیا وضوخانه آخرت و آخرت نمازخانه دنیا است. پس در وضوخانه دنیا با کوثر عشق به نمازخانه آخرت راه یابیم.

148. کافر در قیامت می‌گوید: ای کاش خاک بودم تا همچون سنگی سخت تکذیب کننده کلمات اولیای الهی که همان کوثر عشق بود، نمی‌شدم!

197. اگر مؤمنان با مته نیاز، سرزمین وجودشان را حفاري ‌کنند، کوثر عشق بر سرزمين دل‌هايشان جاری می‌گردد.

282. بذر ايمان را در سرزمین دل انسان كامل با کوثر عشق آبیاری کنیم تا شاهد خضرای آن باشیم.

324. گناه، مانند چرک است که در چشمه‌سار اولياي الهي با کوثر عشق، پاکیزه مي‌گردد.

721. زندگي يا در حريم گلزار است يا در كوير سوزان؛ چنانچه با كوثر عشق باشد، در حريم گلزار است و اگر با غسلين شهوت باشد، در كوير سوزان مي‌باشد.

1131. مردم همچون سنگ سخت در نزد اولياي الهي‌اند. با اشعه عشق، خاك و با كوثر عشق، خضرا مي‌گردند.

 

 

كوثر عشق اولياي رحماني

109. دل‌های کویری توسط کوثر عشق اولیای رحماني زنده و سرسبز می‌گردد.

 

 

كوثر گوارا

751. همان‌گونه كه در باطن كوه‌ها و خاك‌ها آب‌هاي زلال يافت مي‌شود، در باطن مقربان و ابرار نيز كوثر گوارا پيدا مي‌شود.

 

 

كوثر معرفت

529. نهر طبيعت و كوثر معرفت براي جسم و روح آدميان در همه اعصار جاري است.

 

 

كوثر ولايت

705. ذوالقرنين دو هزار و پانصد سال قبل به اتفاق خضر طريقش در ظلمات به كوثر ولايت راه يافت؛ در حالي‌ كه عده كثيري هم‌اكنون در الفاظ آن مانده‌اند.

 

 

كودك

515. مؤمن در قلعه امن اوليا، همچون كودك است در خانه امن والدين.

521. همان‌گونه كه كودك به واسطه تغذيه و مراقبت به رشد و سخن مي‌رسد، مؤمن هم توسط مائده و مراقبه به كمال و كلام مي‌رسد.

 

 

كودكان

501. مؤمنان در برابر اوليا همانند كودكان در مقابل والدينشان مي‌باشند.

512. مؤمنان در نزد سابقان همچون كودكان در نزد والدين خود مي‌باشند.

514. همان‌گونه كه والدين ناظر كودكان‌اند، سابقان هم ناظر مؤمنان مي‌باشند.

520. همان‌گونه كه كودكان به واسطه پرستاري مادران رشد مي‌يابند، مؤمنان هم توسط سرپرستي اوليا به كمال مي‌رسند.

916. همان‌گونه كه كودكان در پناه مادرانشان مي‌باشند‌، مؤمنان هم در جوار اوليايشان مي‌باشند.

945. همان‌گونه كه كودكان شيفتگان مادران خود هستند، مؤمنان هم دلباختگان اولياي خود مي‌باشند.

 

 

كودكان متولد شده بي رنگ

122. انسان‌ها کودکان متولد شده بی‌رنگ‌ هستند که در اثر اعمالشان شتابان به سوی تولدي دوباره و صورت‌هايي گوناگون مي‌باشند.

 

 

كودك درمانده

753. بنده وامانده‌اي كه غرق گناهان است، مانند كودك درمانده‌اي است كه غرق نجاسات مي‌باشد.

 

 

كور

560. در آخر الزمان مردم توسط بي‌بند و باري گوش‌ها، چشم‌ها و دل‌هايشان آنچنان كر و كور و گنگ مي‌گردند كه با وجود اديان و كتاب‌هاي آسماني، اثري از غيرت و جوانمردي در آنان باقي نمي‌ماند.

 

 

كوشش

568. همان‌طور كه دنيا از طريق دلبستگي و كوشش، ثمربخش مي‌شود، آخرت هم از طريق عشق و عبادت ثمربخش مي‌گردد.

 

 

كوه استوار

86. دنیا گردباد مهیبی است که صابران همچون کوهی استوار در برابر صدماتش می‌ایستند.

 

 

كوه حرا

323. کوه طور تجلی‌گاه شعله، و کوه حرا تجلی‌گاه نور برای رؤیت موسی کلیم الله(ع) و محمد رسول الله(ص) می‌باشد.

1223. شعله آتش در کوه طور، تابش نورش در كوه حرا و جمال جميلش در كعبه آشكار گرديد.

 

 

كوه طور

323. کوه طور تجلی‌گاه شعله، و کوه حرا تجلی‌گاه نور برای رؤیت موسی کلیم الله(ع) و محمد رسول الله(ص) می‌باشد.

1223. شعله آتش در کوه طور، تابش نورش در كوه حرا و جمال جميلش در كعبه آشكار گرديد.

 

 

كوهساران سرسبز

153. اولیای الهی در دنیا همچون کوهسارانِ سرسبزی می‌باشند که چشمه‌ساران آن‌ها توسط ابرهای رحمت پروردگارشان، از عالم لاهوت بر دل‌هاي آنان می‌بارد‌. برای حیات ابدی، خاک وجودمان را با چشمه‌سارهاي اولیاي الهي گلستان کنیم.

 

 

كوهساران مقربين

155. مردمان همچون درياي تلخ و پر از املاح کثرت هستند که اگر توسط فرشتگان ابرار در کوهساران مقربین ریخته شوند، مانند چشمه‌ساران حیات‌بخش، تصفیه شده و پس از ایجاد ثمرات بهشتي به سوی آب‌های شیرین دریای وحدت باز می‌گردند.

 

 

 

كوه هاي سواحل دريا

1213. ابرار همچون کوه‌های سواحل دریا از باران رحمت مقربان سبزه‌زار مي‌گردند.

 

 

كوير سوزان

721. زندگي يا در حريم گلزار است يا در كوير سوزان؛ چنانچه با كوثر عشق باشد، در حريم گلزار است و اگر با غسلين شهوت باشد، در كوير سوزان مي‌باشد.

 

 

كهكشان

176. ما مخلوقات زمین در منظومه شمسی در بازوی چهارم کهکشان راه شیری قرار داریم که از نظر لطافت و ظرافت نسبت به مخلوقات دیگر منظومه‌های درون کهکشان خودمان، خشن‌ترین و زشت‌ترین مخلوقات هستیم، چه رسد به مه‌رویان سایر کهکشان‌های بی‌نهایت هستی. 

618. سلول‌ها توسط سلامت بدن، بدن توسط سلامت زمين، زمين توسط سلامت خورشيد،  خورشيد توسط سلامت ستارگان، ستارگان توسط سلامت كهكشان و كهكشان توسط سلامت كيهان سالم مي‌باشند.

 

 

كهكشان راه شيري

176. ما مخلوقات زمین در منظومه شمسی در بازوی چهارم کهکشان راه شیری قرار داریم که از نظر لطافت و ظرافت نسبت به مخلوقات دیگر منظومه‌های درون کهکشان خودمان، خشن‌ترین و زشت‌ترین مخلوقات هستیم، چه رسد به مه‌رویان سایر کهکشان‌های بی‌نهایت هستی. 

 

 

كيميا

102. عشق، کیمیایی است حیات‌آفرین که در حریم اولیای الهی یافت می‌شود.



ادامه مطلب ...