نام کاربری:    رمز عبور:








کعبه بیت‌الله‌الحرامپیامبر اکرم (ص) آمد تا حقیقت پنهان کعبه و واقعیت مکنون آن در طی اعصار را متجلی سازد و با دعوت به جانب بیت‌الله‌الحرام مایه قیام و حرکت مردمان به سوی چشمه غدق معرفت رحیمی و حصار حصین و قلعه امن رحمانی باشد.

پیامبر اکرم (ص) با این هم شأن و مقام و مرتبه عظیم معنوی، پیامبری که افضل انبیاء و برتر موجودات و سرور کاینات است و چشمه کمالات و عظایمش در هر عصر و زمانی در هستی متجلی است، از جانب خدای رحمان به تبعیت از ابراهیم خلیل (ع) مأمور گشته و امر به تسلیم وجه در برابر پروردگار خانه توحید شده و به عنوان سرسلسله تسلیم‌شوندگان، نفس مطمئنه خویش را در سلطه لایزال رحمانی نهاده است: «قل انی امرت ان اعبد الله مخلصا له الدین و امرت لان اکون اول المسلمین؛ بگو همانا من مأمور شده‌ام بر اینکه خالصانه پرستش کنم و امر شده‌ام به اینکه سرآمد تسلیم‌شوندگان باشم».

 


ادامه مطلب ...




             زن مغناطیس عشق


زن مغناطیس عشقدر گسترهء‌ جهان‌ ملک‌ و عرصهء‌ عالم‌ ناسوت‌، وجود زن‌، تصویر پر جاذبهء‌ عشق‌ است‌ که‌ به‌ صراحت‌ «اِن‌َّ اللّه‌َ تَبارَک‌َ وَ تَعالی‌' جَعَل‌َ الشَّهْوَة‌َ عَشْرَة‌َ أَجْز'اءٍ تِسْعَة‌ٌ مِنْها فِی‌ النِّساءِ وَ و'احِدَة ‌ٌفِی‌ الرِّجال‌ِ؛ به‌ درستی‌ که‌ خداوند تبارک‌ و تعالی‌ شهوت‌ را ده‌ جزء قرار داد که‌ نُه‌ جزء آن ‌در زنان‌ و یک‌ جزء آن‌ در مردان‌ است» همچون‌ مغناطیس‌ قوی‌، وجود آهن‌گونهء‌ مرد را جذب‌ جلوهء‌ فریبای‌ خویش‌ کرده‌ و تسلیم‌ تمنیات‌ عطشناک‌ شهوانی‌ و خواسته‌های‌ سیری‌ناپذیر ملکی‌ می‌نماید؛ خواهشهایی‌ که‌ به‌ بیان‌ مولای‌ متقیان‌، علی‌(ع‌) جز تمنای‌ زر و زیور دنیایی‌ و ظهور فساد و تباهی‌ نمی‌باشد: «اِن‌َّ النِّساءَ هَمُّهُن‌َّ زینَة‌ُ الْحَیوة‌ِ الدُّنْیا وَالفَسادُفیها؛ همانا همت‌ زنان‌، زینت‌ زندگانی‌ دنیا و فساد در آن‌ است».



ادامه مطلب ...






خواستگاری حضرت ابوطالب(عخواستگاری ابوطالب(ع) از خدیجه(س) جهت ازدواج با پیامبر (ص)

مرحوم کلینى به سند معتبر از حضرت صادق(ع) روایت کرده اند که: چون حضرت رسول صلى الله علیه و آله و سلم خواست خدیجه دختر خویلد را به عقد خود در آورد، ابو‌طالب(ع) با اهل‌بیت و جمعى از قریش به نزد ورقة بن نوفل عموی خدیجه‌(س)، رفتند و حضرت ابو طالب(ع) ایراد سخن پرداخت و خطبه­ اى ایراد نمود که مضمون این خطبه به شرح ذیل تقدیم می‌گردد:



ادامه مطلب ...






لزوم تربیت انسان به وسیله انسان کامللزوم تربیت انسان به وسیله انسان کامل از دیدگاه حضرت امام خمینی(س)

«می گویند اول سوره ای که به پیغمبر وارد شده است  اقرا باسم ربک  است نگفته است اقرا باسم الله‚ نگفته است اقرا باسم الناس‚ فرموده است اقرا باسم ربک‚ یعنی رب رسول‚ یعنی آن که تربیت کرده است رسول اکرم را‚ یعنی خدای تبارک و تعالی به تمام اسما و صفات‚ با تمام اسما و صفات. اینکه رب رسول اکرم است‚ انسان کامل است‚ ذات مقدس حق تعالی با تمام اسما و صفات است و اسما و صفات حق تعالی احاطه بر تمام موجودات دارد و با یک تعبیر دیگر همه موجودات ظهور اسما و صفات الهی هستند. و



ادامه مطلب ...




             گذری در نهج البلاغه


عذاب های پروردگار در نهج البلاغهعظمت نعمت ها و عذاب های پروردگار در نهج البلاغه

به خدا سوگند! اگر مانند شتران بچه مرده ناله سر دهید، و چونان کبوتران نوحه سرایی کنید، و مانند راهبان زاری نمایید، و برای نزدیک شدن به حق و دسترسی به درجات معنوی و آمرزش گناهانی که ثبت شده و مأموران حق آن را نگه می دارند، دست از اموال و فرزندان بکشید، سزاوار است زیرا:



ادامه مطلب ...